Havängskväll 2008

Rolf Gustavsson, SvD:s korrespondent i Bryssel och krönikör med rötter i Österlen, kåserar. Musik – Poesi med Clas Göran Söllgård och Russin&Mandel.

Havängs Museiförening, 2008 HAVÄNGSKVÄLL vid Lindgrens länga, Lördagen den 12 juli, kl 19.00 Rolf Gustavsson, SvD:s korrespondent i Bryssel och krönikör med rötter i Österlen, kåserar. Musik – Poesi med Claes Göran Söllgård och Russin&Mandel VÄLKOMNA! Parkering vid Skepparpgårdens vandrarhem, evenemanget är gratis och utomhus. Årsmöte Havängs Museiförening börjar kl 18.30 Havängskväll Inleddes med Årsmöte där styrelsen fick fortsatt förtroende.

Medlemsavgiften höjdes från 80 kr till 100 kr för huvudmedlem på Årsmötets begäran. Därefter kåserade Rolf Gustavsson, SvD:s Bryssel korrespondent med rötter från Österlen om intressanta möten, -allt från skolkamrater från Gislöv till kända världspolitiker. Russin&Mandel, fyra musikaliska ungdomar från S.Rörum, bjöd på nymodern sång och musik. Claes-Göran Söllgård, en återkommande och populär gäst, läste Piratens ”Kiviks Marknad – Dagen innan” med mustig inlevelse.

Havängskväll 2008