Havängskväll 2007

”I Olle Adolphsons anda”, Musik – Poesi med Susanne Brogårdh, Ingmar Collmo, Ulf Pyk och Clas Göran Söllgård.

Havängs Museiföring, 2007 HAVÄNGSKVÄLL vid Lindgrens länga, Lördagen den 14 juli, kl 19.00 ”I Olle Adolphsons anda” Musik – Poesi med Claes Göran Söllgård, Susanne Brogårdh, Ingmar Collmo och Ulf Pyk VÄLKOMNA! Parkering vid Skepparpgårdens vandrarhem, evenemanget är gratis och utomhus. Årsmöte Havängs Museiförening börjar kl 18.30 Havängskväll Den 14 juli kl 18.30 börjar Årsmötet, direkt därefter är det som vanligt dags för vår traditionella Havängskväll.

I år är temat Olle Adolphson, urstockholmaren som gav oss lovsången till Österlen „Ge mig en dag av vindar och sol Vid stränder ljusa och klara, Där tystnaden går i kullarnas gräs Vid havet i Österlens dalar“ Det blir en helkväll där skådespelaren Claes Göran Söllgård berättar om poeten Olle Adolpson och minns hans härliga poesi – ibland underfundig och med stor humor, inte sällan vemodig och med stort djup. Susanne Brogårdh, Ingmar Collmo och Ulf Pyk står för sång och musik. Och vem blir inte sugen på att sjunga med! Glöm inte att ta med pic-nickorgen, vi brukar ha tur med vädret på Havängskvällarna.

Det är en sann upplevelse att sitta på Lindgrens backar i sommarkvällen och bli bjuden på natur och kultur – världens finaste amfiteater!

Havängskväll 2007